zondag 29 januari 2012

Link Love: Een dosis Frans, kunst & How do you get through tough times?

Soms is er niets fijners dan je met een pot thee en een goed boek in een hoekje te nestelen. Ik ben nog van die generatie ja, die e-readers heus wel handig vind, maar zich de hemel voorstelt als een grote bibliotheek. Boeken, van papier dat knispert als je het omslaat en ruikt naar avontuur.

Maar mijn grote liefde is niet mijn enige liefde: de Speelplaats Internet is een goede tweede. Recepten met foto's die me laten kwijlen, inspirerende quotes, uitdagende overpeinzingen, reisverslagen die de zon met zich mee brengen en artikelen waar je blij van wordt.

Aanraders:

Kennen jullie het nieuwe online magazine Na de lunch al?
Artikelen die de bijzonderheden van alledag aan het licht brengen, stof geven tot nadenken of inspireren. Columns van Anoek, die ontslag nam om een boek te schrijven. Eindelijk eens uitgelegd waarom humor nou zo aantrekkelijk is. Recepten die jij ook kunt maken, en toch net even anders zijn. Ook ik ben één van de redacteuren, en zal schrijven over films, boeken, eten en reizen. Mijn eerste artikel, een recensie van de film Drive, vind je hier.

De Chronoshedder. Briljant. (via)


Via Lin ontdekte ik de site French by Design.
Ik heb momenteel weer een voorliefde voor alles wat met interior design te maken heeft, en droom over Eames-stoelen in verschillende kleuren, of de vlinderstoel van Arne Jacobsen. De Swan chair, ook van Arne Jacobsen, zou prachtig staan aan mijn bureau. Meubel gemaakt van pallets, je ziet ze op veel plekken voorbij zie komen, maar het blijft mooi.
Si, van French by Design, verzamelt voor mij, en voor jou, allerlei interieurideeën en ik word er hebberig van.

Franse uitdrukkingen die je niet op school leert. (via)
Ik houd van uitdrukkingen, en nog meer in vreemde talen. In je eigen taal gebruik je ze zo vaak, dat je amper stilstaat bij hun oorsprong en hun logica. In een andere taal valt het je des te meer op. 'Zoals een kip zijn die een mes heeft gevonden.' 'Er zit een testikel in de soep.' Heerlijk, zo rijk als taal kan zijn.

Next time I'll spend money on drugs instead. En klik vooral ook even in het rechtermenu op "I'm sad about something".

Een brief van John Steinbeck aan zijn zoon. "The main thing is not to hurry. Nothing good gets away."

Liefde voor de flowcharts van Stefan G. Bucher. How do you get through tough times? What kind of work do you want to do?


4 opmerkingen:

  1. he jeeuhh, meer van dit soort posts, vind ik leuk (collega) :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh ik houd van die site met Franse uitdrukkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, nieuwe sites om te ontdekken. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grote liefde voor alle inspirerende borrelende sites, boeken, namen, ideeen... WOEI for Eva!

    BeantwoordenVerwijderen