dinsdag 17 juli 2012

South-Africa: My Sister & The Wildebeests



Van mijn familie ben ik lang niet de enige die reislustig is. Mijn oudste zus telt al weken af naar onze vakantie in Italië, ging op stage naar Engeland, op huwelijksreis naar Mexico en wil dat laatste best nog een keer. Per jaar.

Mijn middelste zus, Lieke, gaat nog een stapje verder. Zij ging ook naar Mexico, maar dan gelijk een half jaar voor haar studie. Ze ging snorkelen op Bonaire, reed over de pampa's in Argentinië en nu zit ze in Zuid-Afrika. Ontzettend gaaf en ik misgun het haar niet, maar ik geef toe dat ik best een beetje jaloers ben. Heerlijk in de natuur, omringd door prachtige dieren.
Ze werkt zeven dagen per week, van 6:00 tot 21:00 en inmiddels begint het daar aardig koud te worden. Niet echt lekker om dan de hele dag buiten observaties te doen, maar ze doet het. Met liefde. Zo stoer is ze wel namelijk.
Vorige week hadden we een dag vrij en gingen we naar een natuurreservaat hier in de buurt. We zagen een neushoorn en een baby neushoorn, en veel mooie vogels en hoefdieren. Geen giraffen helaas.
Het reservaat waar we wonen is ook erg mooi en bovendien veilig, want geen grote predatoren. We hebben veel bizons hier, en springbokken, blesbokken, impala, zebra's, struisvogels, gemsbokken. En mooie vogels. We hebben een aardwolf gezien en caracals. Ook zien we veel mangoesten en soms stokstaartjes. Een paar keer zagen we een secretary bird. Gisteren zag ik apen (vervet monkeys) rennen, vlakbij.


Timon, Pumba & friends






Alle foto's: Lieke

4 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ontzettend bijzonder en wat een mooie foto's! Wat leuk dat dat reislustige en dat iets-van-je-leven-willen-maken in je familie zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zuid-Afrika is altijd mijn droomland geweest. Nu wil ik weer nóg meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb even wat gelezen over haar onderzoek: gaaf ook! Wie zo hard werkt, verdient het zoveel moois te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zuid-Afrika staat heel hoog op mijn verlanglijstje, wat een mooie foto's zeg. En leuk zo'n reislustige familie, kan je ze mooi opzoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen